HomeLatest ThreadsGreatest ThreadsForums & GroupsMy SubscriptionsMy Posts
DU Home » Latest Threads » Forums & Groups » Main » General Discussion (Forum) » Lie by omission » Reply #2
In the discussion thread: Lie by omission [View all]

Response to Billy Ray Joe Bob. (Original post)

Sat May 25, 2019, 11:40 AM

2. They're probably owned by Sinclair Broadcasting

https://en.wikipedia.org/wiki/Sinclair_Broadcast_Group

Sinclair Broadcast Group (SBG) is a publicly traded American telecommunications conglomerate which is controlled by the family of company founder Julian Sinclair Smith. Headquartered in the Baltimore suburb of Hunt Valley, Maryland, the company is the largest television station operator in the United States by number of stations, and largest by total coverage; owning or operating a total of 193 stations across the country in over 100 markets (covering 40% of American households), many of which are located in the South and Midwest, and is the largest owner of stations affiliated with Fox and ABC. Sinclair also owns four digital multicast networks (Comet, Charge!, Stadium, and TBD) and one cable network (Tennis Channel) and streaming service (Stirr), and owns or operates four radio stations in the Pacific Northwest. Among other non-broadcast properties, Sinclair also owns the professional wrestling promotion Ring of Honor and its streaming service Honor Club.

Sinclair has faced scrutiny from some media critics, as well as some of its station employees, for the conservative slant of their stations' news reporting and other programming decisions, and how the company's rapid growth has aided the airing of content that supports these views. Sinclair has also faced criticism over business practices that circumvent concentration of media ownership regulations, particularly the use of local marketing agreements, accusations that the company had been currying favor with the Trump administration in order to loosen these rules and about its management lacking diversity and being totally controlled by a single family. Critics including former news anchor Dan Rather have described Sinclair's practices as being "an assault on our democracy" by disseminating what they perceive to be Orwellian-like propaganda to its local stations.


they suck... hard!

Are your stations listed here? https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_stations_owned_or_operated_by_Sinclair_Broadcast_Group

Reply to this post

Back to OP Alert abuse Link to post in-thread

Always highlight: 10 newest replies | Replies posted after I mark a forum
Replies to this discussion thread
Arrow 10 replies Author Time Post
Billy Ray Joe Bob. May 2019 OP
riversedge May 2019 #1
LineNew Reply They're probably owned by Sinclair Broadcasting
Dennis Donovan May 2019 #2
Billy Ray Joe Bob. May 2019 #4
GemDigger May 2019 #3
Billy Ray Joe Bob. May 2019 #5
Brawndo May 2019 #6
Billy Ray Joe Bob. May 2019 #7
Brawndo May 2019 #8
Billy Ray Joe Bob. May 2019 #9
Brawndo May 2019 #10
Please login to view edit histories.